Skip to content

Financieel Administratief Medewerker

    • Delft, Zuid-Holland, Netherlands
  • €2,728 - €3,897 per month

Job description

(For English version, please read below)

Ben jij een ambitieuze en georganiseerde finance professional die klaar is voor de volgende stap in je carrière? En beschik jij, naast een talent voor cijfers, over een proactieve en flexibele instelling? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Scroll verder om meer te lezen over de functie en hoe je kunt solliciteren.

Over Ampelmann

Ampelmann makes offshore access as easy as crossing the street. Gedreven door innovatieve technologie werken wij continu aan impactvolle projecten, terwijl we bijdragen aan de overgang naar schonere energie. Onze internationale en veiligheidsgerichte werkomgeving stelt jouw welzijn centraal en onze cultuur is gebouwd op open communicatie en wederzijds respect. Bij ons kom je terecht in een snelgroeiend, wereldwijd bedrijf vol kansen voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. Werken bij Ampelmann maakt echt het verschil!

Lees hier meer over Ampelmann en neem hier een kijkje achter de schermen.

Over de Finance-afdeling

Als Financieel Administratief Medewerker maak je deel uit van de Finance-afdeling, die is onderverdeeld in vier teams: Business Control, Financial Accounting, Accounts Receivable en Accounts Payable. In deze functie rapporteer je aan de Manager Finance & Control.

Jouw rol als Financieel Administratief Medewerker

In deze functie ben je voornamelijk verantwoordelijk voor het verwerken van alle bankafschriften, waarbij je zorgt voor een tijdige en nauwkeurige afhandeling van dit proces. Daarnaast ondersteun je bij het verwerken van uitgaande facturen. Om een hoog serviceniveau te blijven leveren, ben je continu op zoek naar manieren om de efficiëntie en effectiviteit van processen en tools te verbeteren. Ook ondersteun je het Finance-team bij andere werkzaamheden om je rol gevarieerd en uitdagend te houden.

Reguliere werkzaamheden:

  • Tijdige verwerking van bankafschriften voor alle Ampelmann-entiteiten.

  • Ondersteuning bij verwerking van uitgaande facturen.

  • Signaleren en implementeren van verbeteringen in administratieve processen.

  • Ondersteuning van het Finance-team bij terugkerende en ad-hoc activiteiten.

Wij vragen:

  • Afgeronde MBO opleiding in financiële richting en 2 tot 5 jaar relevante werkervaring in financiële administratie

  • Ervaring met ERP-systemen, bij voorkeur Microsoft Dynamics 365

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Engels

  • Vaardig in datainvoer, data verwerking en projectmanagement

  • Ervaring met Office 365, met name Excel

 

Jij krijgt:

  • Een fijne werkomgeving met innovatieve en veranderingsgerichte ambities

  • Veel verantwoordelijkheid en ruimte om impact te maken

  • Maandsalaris tussen EUR 2.728 — EUR 3.897 bruto, afhankelijk van ervaring

  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden (o.a. jaarlijkse bonus, thuiswerkbeleid, premievrij pensioen, onbeperkte aantal vakantiedagen, NS-Business Card en meer)

  • Ampelmann Academy voor al je persoonlijke en professionele ontwikkelbehoeften

Geïnteresseerd?

Je kunt solliciteren tot en met 28 August 2025 door je CV te uploaden via de “Apply” knop op onze website. In de week na de sluitingsdatum hoor je of je geselecteerd bent voor de eerste gespreksronde. Is er een match na het eerste gesprek? Dan volgt een tweede gesprek. Nog steeds een match? Dan bieden we je de baan aan!

Heb je vragen over deze vacature? Neem dan contact op via recruitment@ampelmann.nl. Jouw contactpersoon voor deze vacature is Laura Popescu.  

——————————————————————

Financial Administrator

Are you an ambitious and organized finance professional looking for the next step in your career? And do you, next to the obvious knack for numbers, possess a pro-active and flexible mindset? If these things apply to you, then you are the person we are looking for! Interested? Scroll down to learn more about the role and how to apply.

About Ampelmann

Ampelmann makes offshore access as easy as crossing the street. Driven by innovative technology, we are continuously working on impactful projects, while supporting the shift to cleaner energy. Our international and safety minded environment values your well-being, and our culture is built on open communication and mutual respect. With us, you’ll thrive in a fast-growing, global company with endless opportunities for personal and professional development. Working for Ampelmann truly makes a difference! 

Read more about Ampelmann here and have an ‘inside look’ here.

About the Finance department

As a Financial Administrator, you will be part of the Finance department, which is divided into four teams: Business Control, Financial Accounting, Accounts Receivable & Treasury Specialist, and Accounts Payable. In this position, you will report to the Manager Finance & Control.

Your role as Financial Administrator

In this position your main responsibility will be processing administration like bank statements by ensuring timely action and accurate management of processes and you will provide support in processing outgoing invoices. To ensure you keep delivering a top-quality service level you are continuously looking for ways to improve the efficiency and effectiveness of your processes and tools. To make sure your role remains diverse and challenging you will also be supporting the Finance team in other activities.

Regular activities

  • Timely processing of bank statements for all Ampelmann entities.

  • Support the team with the timely and accurate processing of all outgoing invoices.

  • Identifying and implementing improvements in administration processes.

  • Supporting the Finance team with recurring and ad-hoc activities.

We ask

  • Vocational/MBO degree in Administration and 2 to 5 years of relevant working experience in Financial Administration

  • Experience with ERP systems, preferably Microsoft Dynamics 365

  • Excellent communications skills in English

  • Data entry, processing and project management skills

  • Proficient in using Office 356, especially Excel is a plus

You get

  • A great work environment with innovative and change-willing aspirations

  • High degree of responsibility and room to have significant impact

  • Monthly gross salary between EUR 2.728 – EUR 3.897 based on your experience

  • Great secondary benefits (e.g., annual bonus, Working from Home policy, non-contributory pension plan, unlimited vacation days, NS-Business card and more)

  • Ampelmann Academy for all your personal and professional development needs

Interested?

You can apply until 28 August 2025 by uploading your CV via the “Apply” button on our website. In the week after the closing date, we will let you know if you have been selected for the first interview round. If there is a match after the first interview, you will proceed to the second interview round. Still a match? Then we will offer you the job!

If you have any questions related to this vacancy, please contact recruitment@ampelmann.nl. Your contact person for this vacancy is Laura Popescu.

or

Apply with Linkedin unavailable
Apply with Indeed unavailable
Hybrid
  • Delft, Zuid-Holland, Netherlands